אסטרטגיה בתהליך פיתוח מוצרים מחומרים פלסטיים

נכתב על ידי: דרור רוזנר,


מחזור החיים של מוצרים טכנולוגיים הכוללים בתוכם חלקים פלסטיים, כמו לדוגמא טלפונים סלולאריים, מתקצר בעקבות שינויים טכנולוגיים ושינויים אופנתיים. אולם לשינוי בטעמי הצרכנים השפעה רבה על מוצרים לא טכנולוגיים, כמו ריהוט גן וגם להם אורך חיים מוגבל.
השינויים הטכנולוגיים התכופים בשילוב עם השינויים בטעם הצרכנים, מחייב ארגונים לעסוק כל הזמן בפיתוח מוצרים חדשים, תוך כדי ייעול וקיצור זמני הפיתוח. ישנם ארגונים אשר פונים למיקור חוץ לביצוע עבודת הפיתוח, במיוחד כאשר מושא הפיתוח אינו חלק מיכולת הליבה של הארגון. פניה לגורם חיצוני מצריכה תיאום בין כל הגורמים המעורבים בתהליך הפיתוח של המוצר, משלב הרעיון ועד לייצור.
כמו משחק כדורסל מוצלח, הצלחה בתכנון וייצור של מוצר פלסטי תלויה במאמץ קבוצתי ואסטרטגיה מפותחת היטב. כאשר מפתחים מוצר פלסטי או כזה הכולל חלקים פלסטיים, ישנם גורמים רבים משפיעים על התיכון והייצור. על האנשים המעורבים בפיתוח המוצר להיות מגוונים: יועצים (מומחים בתחום), מעצבי המוצר, מנהל הפרויקט, מהנדסי הפיתוח, ספקי חומרי הגלם, יצרני התבניות, כלי הייצור ויצרן המוצר (מפעל הייצור וההרכבה).
מתוך:



http://www.plastix.co.il/plastic-articles-details.asp?news_id=165





חייג צור קשר